ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ – ΔΙΑΚΟΠΕΣ


kyriakos.georgiou

Κυριάκος Γεωργίου – BSc Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Το Καλοκαίρι έχουν αρκετά φρούτα την τιμητική τους, τα οποία μάλιστα είναι πλούσια πηγή βιταμινών Α,Γ,Β1,Β2,Β6 Και Ε. Πρέπει να καταναλώνουμε 3-4 μερίδες φρούτων ημερησίως. Όσον αφορά το καρπούζι, ως γνωστών, θεωρείται ο βασιλιάς του καλοκαιριού και πολύ λανθασμένα ότι είναι παχυντικό φρούτο. Συγκεκριμένα, το 90% του καρπουζιού αποτελείται από νερό και το 5% από ζάχαρη. Ενώ παράλληλα 100 γρ καρπούζι αποδίδει 30 θερμίδες .Επιπλέων, δίκαια θεωρείται θρεπτικό φρούτο αφού εκτός από τις βιταμίνες Α,Β6 και τις φυτικές ίνες, περιέχει επίσης και Λυκοπένιο που έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές δράσεις μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη και έχοντας ευεργετικές δράσεις στο καρδιακό και αγγειακό σύστημα .

kalokerini_diatrofi

  • Το καλοκαίρι, όπως και τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου μπορούμε να κάνουμε μια σωστή διατροφή (διαιτολόγιο).Απλά, συνιστάται να είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί στην κατανάλωση γλυκών (π.χ παγωτά) αναψυκτικών και αλκοολούχων ποτών (π.χ. μπύρα) γιατί η υπερκατανάλωση τους μας προσδίδει αρκετές θερμίδες και λίπος με αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους και την ανεπαρκή πρόσληψη θρεπτικών αξιών. Γι αυτό κατά τη διάρκεια των διακοπών μπορούμε τουλάχιστον να κρατήσουμε τα κιλά μας σταθερά αν συνδυάσουμε τη σωστή διατροφή με το κολύμπι και τα παιχνίδια στις παραλίες ενώ για τους λάτρεις του βουνού καλό θα ήταν το περπάτημα ανάμεσα στη φύση και τον καθαρό αέρα. Έτσι ,μετά το τέλος των διακοπών μπορούμε να μπούμε πιο καλά σ ένα πιο ισορροπημένο πρόγραμμα σωστής και υγιεινής διατροφής .
  • Τα άτομα που νηστεύουν για την μεγάλη γιορτή της Μεγαλόχαρης πρέπει να προσπαθήσουν να τρώνε σε τακτά διαστήματα. Καλό είναι , εκτός από τα ζυμαρικά ,να καταναλώνουν και όσπρια η αλλά είδη φαγητών όπως πιλάφια ( ρύζι ,πλιγούρι) σαλατικά,πατάτα,φασολάκι.μπάμιες,καλαμπόκι,μακαρόνια,φρουτα,μανιταρια,ψωμί κ.λ.π Παρ όλα αυτά πρέπει να είναι ιδιαιτέρα προσεκτικοί στην κατανάλωση Κρέατος μετά την επιστροφή από τις νηστείες για να μην τους δημιουργήσουν στομαχικές/Εντερικές διαταραχές .
  • Το καλοκαίρι δεν είναι δυσκολότερο να καταφέρουμε να κάνουμε δίαιτα. Αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι η καλοκαιρινή διατροφή δεν πρέπει να διαφέρει από τις άλλες εποχές του χρόνου. Είναι αναγκαίο να καταναλώνουμε τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων (λαχανικά, δημητριακά ,φρούτα,, γαλακτοκομικά, προϊόντα, λίπη, έλαια ,γλυκά ,κρέας ,ψάρι, αυγά, όσπρια, ξηροί καρποί) και να έχουμε υπόψη ότι μπορεί να μειωθεί η ποσότητα φαγητού που τρώμε λόγω μειωμένης όρεξης, που είναι αποτέλεσμα της ζέστης .Τέλος ,είναι πολύ σημαντική η κατανάλωση νερού, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, ανάλογα με τις ανάγκες και τις δραστηριότητες του κάθε ατόμου διότι η αφυδάτωση επιφέρει πολλές ασθένειες στον οργανισμό μας .

Καλές διακοπές.

Κυριάκος  Γεωργίου (Σιεπεττάρης)
BSc  Διαιτολόγος Διατροφολόγος
Μέλος Συνδέσμου Διαιτολόγο Κύπρου
( Αρ. Μητρού 23)

Κυβέλης 2 Γραφείο Νο.102
1087 Άγιοι Ομολογητές Λευκωσία
Τηλ:. 22767707 / 99623547 – Φαξ: 22761718
K.g.dietician@cytanet.com.cy

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s